• przygotowania założeń prawnych oraz opisu kwalifikacji „asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami” [ w skrócie ASPE]
• wprowadzenia opisu kwalifikacji ASPE do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji,
• opracowania zasady finansowania i organizacji pracy ASPE
• opracowania programu i scenariuszy szkoleń dla asystentów i kadry szkół zatrudniających ASPE
• przygotowania pierwszej grupy 640 ASPE do pracy z dziećmi i młodzieżą
W praktyce dnia codziennego obecność asystenta zapewni uczniom, nie tylko tym otoczonych opieką ASPE, sprawniejszą organizację bieżącej pracy. Wprowadzenie tego rozwiązania niewątpliwie przyczyni się do zapewnienia i organizowania działań zaspokajających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów objętych wsparciem asystenta. Korzyści będą zauważalne także dla pozostałych uczniów, to szansa dla nich na uczenie się modelowych zachowań wspierających osobę niepełnosprawną.
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty